2008-04-25

Svar på EEG, röntgen & ultraljud buk

Idag fick vi svar på samtliga undersökningar. Röntgen och ultraljud visade inget konstigt - inte heller någon förstoppning, men däremot var min mage full med luft och tarmen fylld med vätska. Antagligen har alla lavemang och mediciner jag fått stjälpt mig mer än hjälpt mig eftersom jag inte var förstoppad till att börja med. Kan vara lätt att förväxla, då prutt kan vara lika besvärligt som bajs. Istället skall jag nu få hjälp att prutta med en slags pip som man stoppar in i rumpan - och ut kommer luften. Fiffigt! Låter märkligt, men det är en himla bra grej...

Å så det bästa till sist... EEG:t visade en klar förbättring sedan sist. Äntligen! Så vi fortsätter med Sabrilex och gör nytt EEG nästa vecka. Efter det skall doktorn ta ställning till huruvida och i så fall hur mycket vi skall att minska dosen. Det är tydligen alltid en risk att ändra på medicineringen när man fått kontroll på anfallssituationen. Förvärras kramperna igen när medicinen minskas kan det vara svårt att hitta tillbaka med hjälp av samma medicinering. Det kan bli så att det som fungerade för 3 dagar sedan inte längre hjälper. Läskigt... mycket förrädiskt! Men vi vill ju hitta tillbaka till mitt gamla jag - den glada och pratiga Freja - så nog måste vi försöka.

Fira nu detta så kämpar vi vidare med min mage...
;-)
Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elin, Jacke och Freja!
Hoppas Freja snart mår bättre och att vi ses på Gotland i sommar. Många kramar Ebba och Jakob

Anonym sa...

Hurra att sonden är borta! Mamma snart äv vi kollegor. Pappa skötte sig som röngensyrra. Tur att du har två fullfjätrade föräldrar! Ut i vårvädret o njut av värmen o se till att mamma o pappa får sig en välförtjänt promenad. Härligt att proverna blivit bättre!