2008-04-01

Måldosen uppnådd

Ikväll, för ca 10 minuter sedan, tog vi 4 kapslar Topimax - vilket är min tänkta måldos. På 4 dagar har vi nu gått från en 1/4 kapsel per dag till 8 hela kapslar om dagen. Nu kan vi bara vänta och se. Se hur min kropp svarar på detta. Jag krampar fortfarande lite och äter därför även Iktorivil ett tag till. Iktorivil har en direkt verkan, medan Topimax tar längre tid på sig.

För övrigt är jag trött, väldigt trött. Sover mest hela tiden. Inte så kul. När jag vaknar efter några timmars sömn pratar jag en liten stund sen blir jag trött igen, vill upp i famnen för att komma till ro och sova. Trötthet och minskad matlust är några av de vanligaste biverkningarna. Vi kommer ge det en vecka eller så, men sen hoppas vi verkligen att jag skall bli piggare.

Idag gjorde jag mitt 5:e EEG. Gick ganska bra. Vi har ännu inte fått något svar, hoppas att vi får svar på läkarronden imorgon. Hoppas att man kan se någon positiv förändring av behandlingen.

På torsdag kommer vi antagligen få åka hem på permission över helgen. Det blir mysigt att komma hem.

Inga kommentarer: