2008-04-23

Så blev det sjukhus idag i alla fall...

Jag har inte bajsat på länge och så hade jag fruktansvärt magknip hela natten och förmiddagen idag. Ingenting hjälpte... vi försökte med Microlax, men det gick inte alls. Började med en medicin igår som heter Movikol som skall hjälpa magen och tarmarna - usch och blä... gillar inte alls. Blir verkligen helt förkrossad och får jätteont efter att jag ätit den. Doktorn blev lite orolig och ville undersöka ordentligt. Inga fler mediciner förrän vi undersökt ordentligt. Så det blev att åka in akut på röntgen och ultraljud av buken. Bra att doktorn lyssnar när jag säger ifrån. Vi får svar på detta om några dagar. Efter samtal med min leverdoktor Björn (Världens Bästa Björn) på KS Huddinge bestämdes det också att den nya medicinen Movikol skall bort, han tror att den är för stark för mig. Låter vettigt! Då var det därför jag hade så ont...

Å så bestämde mamma och pappa att sonden ska bort så jag slipper besväras av den. Det får bära eller brista, vi har ledsnat på att ha den i vägen hela tiden. Mamma tog bort den helt själv, fast hon tyckte att det var läskigt. Hon är fullfjädrad sköterska snart.
:-)


Gott att bli av med sonden tycker jag. Hoppas nu bara att jag äter ordentligt utan...

Avslutningsvis tog vi blodprover - leverprover. Skitjobbigt som vanligt... men det gick. Hoppas vi får se fina resultat när svaret kommer.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars magen! Hoppas nya EEG visar bra grejer lilla kämpe! Tack för mysig dag i söndags älskade lilla familj.
Kram Lisa

Anonym sa...

Hej lilla gumman,

Mitt hjärta blöder när jag läser att du har ont. Hoppas att doktorn kan få ordning på medicineringen.

Kram Mikaela

Anonym sa...

Hej lilla familjen,

För vad det är värt...håller alla tummar o tår för att Freja inte ska behöva ha ont.

Hoppas såklart att de provsvar ni väntar på är så bra som de kan vara.

kram Sofia Bülow