2008-04-13

Mycket slangar & sladdar

Idag mår jag betydligt bättre. Ingen reaktion efter medicineringen idag heller. Underbart! Natten var lugn och fin, inga kramper, ingen akutmedicin. Jag sov på övervaknigsavdelningen med mina kompisar där så att mamma kunde sova några timmar i lugn och ro på rummet.


När man är på sjukhus måste man ha en massa sladdar och slangar kopplade till sig. I näsan: Matsond, så jag blir mätt och glad. I huvudet: En infart för att snabbt kunna ge akutmedicin vid besvärliga kramper. I foten: En mätare som håller koll på min saturation (blodets syresättning) och puls.

Det går inte att ha några hyss sig för utan att det märks...

1 kommentar:

Anonym sa...

Freja om du viftar lite på foten med SAT-proben så "ritar" du roliga kurvor på "Tv:n". Härligt att höra att du blir bättre. Du ser pigg ut på bilden. Kramkalas till er alla tre.