2008-04-12

Superproffsiga Stödberg

Idag har jag varit orolig. Har fått akutmedicin två gånger för att kunna komma till ro. Som vanligt satte det igång efter medicineringen.

Här får jag hjälp att andas bättre. Inhalation av syre och koksalt. Jätteskönt!

Dagens jourläkare var dr. Stödberg - alltså samma Stödberg som hjälpte till att fixa så jag fick göra en MR i februari. Dr. Stödberg är verkligen superduper, en grym läkare i absolut toppklass. Han lyssnar, tänker och bryr sig. Efter samtal med mamma bestämde han att Topimaxet skall tas bort helt redan idag. Det skulle egentligen trappas ned i långsammare takt. Han ställde också frågan om urinvägsinfektion... han tog för givet att det redan är kollat men ville ändå ställa frågan för att kolla. Ingen har tagit urinprov på mig... Ok, då gör vi det sa Stödberg.

Efter kvällens medicinering satt mamma som på nålar och väntade på min sedvanliga krampreaktion. Det gick en timma, en timma och en kvart, en och en halv timma, två timmar och ja... nu har det gått tre timmar och en kvart - ingen reaktion ännu sålänge. Underbart, hoppas att det blir bra nu. Jag är nöjd och myser brevid mamma i sängen. Pulsen är lugn och fin och andningen OK. Inte perfekt, men betydligt bättre. Jag till och med snackar lite.

Och urinprovet visade att jag har urinvägsinfektion. Så nu får jag antibiotika också. Så nu väntar vi och hoppas på att gamla Freja snart är tillbaka, jag längtar efter att få vara mig själv igen.

Tänk vilken skillnad det kan vara på läkare och läkare. Så lika, men ändå så olika. Vilken tur jag hade att just dr. Stödberg hade dagens bakjour.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig att du fått en superduper läkare! Heja på mamma, stå på dig!