2009-04-02

Kramper

I några veckors tid (!!!) har feber till tillhörande kramper besvärat mig till och från. Mycket märkligt! Jag får ingen jättehög feber men min kropp reagerar redan innan febern har hunnit börja stiga och sen blir det värre och värre. Som om kroppen känner att något jobbigt är på G. Med alvedon släpper det och så är det bra ett tag. Vissa dagar har jag ingen feber alls medan andra kan det komma 2 gånger per dag. Kramperna kan vara ganska många och tidvis även ganska kraftiga. Det börjar kanske bli dags för att åka till doktorn för check-up? Dags för sitta på akuten.... och vänta... och vänta... och vänta? Jag börjar bli så innerligt less på det. Vill inte. Orkar inte. Frågan är dessutom om doktorn kan hjälpa mig. Frågetecknen är alltid så många. Sen är allt kaos med ombyggnationen, dagarna räcker liksom inte till. Vem ska åka till brädgården när mamma och pappa måste till sjukhuset med mig? Nåväl... vi får se hur natten blir. Kanske mår jag bra imorgon bitti igen. Godnatt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

HEj Freja,
hoppas att du mår bättre idag. Jag tänker på dig. Kram Dessi

Sara K sa...

Ojojoj, lilla skruttan! Hoppas verkligen inte att detta är början till en ny kramp-period. Kanske spritter det bara i kroppen av lite vårfeber? Det händer ju så mycket i din lilla värld nu. Håller tummarna för att det ska försvinna helt! Kram från mig och Magnus

Lisa, Henke o Alva sa...

Hej Freja,

Att ni alltid ska behöva kämpa med en det ena än det andra. Vi är så imponerade över er kraft. Vi hoppas att våra tankar på er ger er lite mera kraft. Vi tänker på er!

Zoey sa...

Hej Freja. Jag och familjen åker till Fårö i morgon lördag 4 April, vi ska ladda batterierna och jag ska telepatisera alla mina krafter till dig...
Puss Zoey med grabbar....
Ps Såg dig och din fröken med vagn i skolan häromdagen, men hon gick så fort och jag parkerade bilen, hoppas vi syns efter påsk....
Kram..

Anonym sa...

Kära Freja. Jag hoppas du känner dig lite bättre idag och att alla dumma febergrejer o krampdumheter lämnar dig nu, så du, mamma o pappa får tid att mysa o fixa i ert nya fina hem. Kram Paula

Lisa sa...

Hur mår du nu Freja?
Vi hoppas det var något övergående!
Längtar efter dig,
kram
Lisa, Mac, Lo och Irma

Karro sa...

Det är tråkigt att höra att du måste besväras av dessa dumma kramper och temphöjningar. Jag förstår att ni har fullt upp med allt som händer. Hoppas verkligen ni skall slippa racet med akuten, olika läkare och ny personal som inte riktigt förstår sig på.

Vi har i omgångar (känns som senaste månaderna) varit sjuka och förkylda. Lite hänger kvar men nästan helt bra nu. Dessutom börjar nu två veckor utan de stora barnen så kanske kanske ni har tid med oss en liten stund då och att vi skall vara tillräckligt friska ...? :-)

Kramar från Karro med familj

Anonym sa...

Hej Freja,
hoppas att du mår bättre idag.
Tack för vykortet! Ni verkar haft det jätteskönt och kul i Åre. Vi tänker på er,kämpa på. Kram från Lisa,Linus och Kristofer