2009-04-19

En dag i solen

Idag har vi haft världens mysigaste dag. Solen sken varm över Barcelona så jag, mamma och pappa bestämde oss snabbt för en dag i Barceloneta. Min natt-kompis Anna hängde med också.
Vi promenerade till Barceloneta och spenderade förmiddagen i solen på Platja de Sant Miguel. Här myste jag själv i skuggan medan de andra gjorde vad de kunde för att lapa lite sol.
Enkel lunch blev det också på ett av caféerna. Sallad och rosévin. Härligt, härligt! På vägen hem köpte mamma och pappa en liten present till mig - en mjuk, glittrande boll med långa fina band i olika färger. Den glittrar jättefint i solens ljusstrålar och banden är härliga att känna på. Jag kände faktiskt lite på banden redan under promenaden... spännande! Tänk vad den kommer att bli fin att ha i lilla rummet som jag har hemma.
:-)
Helt plötsligt kom härlig musik från ingenstans. Där stod ett band på gatan och spelade musik med härliga rytmer. Jag och pappa började genast att dansa och det var väldigt roligt. Härligt med musiken och skönt att få röra på benen. Jag älskar verkligen när jag får springa med benen - då blir jag så glad så glad. Detta blev nog dagens höjdpunkt ändå...
:-)

4 kommentarer:

dessi sa...

Hej familjen, vilken härlig dag ni har haft, ser helt underbart ut! blir riktigt avus.. roligt att er farmor mår bättre oxå. håller alla tummar för att läkarbesöken går bra. fina kort förresten! kram dessi

Sara K sa...

Vad underbart! Och kul att se så många härliga bilder! Såna dagar kan man leva på länge...
Kram

Karro sa...

Hej!
Vilka sköna sommarbilder, man kunde också riktigt se hur gatumusikanterna satte pirr i benen. Här hemma har det varit kallt och blåsigt även om solen skiner. Ta rätt på all värme ni kan få!! Lycka till med besöken på sjukhuset.
/Karro

Anonym sa...

Skönt att ni ta er tid med ett härligt strandbesök.

Johan & Alma