2008-06-11

Zantac

Idag började jag äta ett preparat som heter Zantac. Det var väldigt läskigt. Drygt 1 timma efter att jag tagit medicinen började jag darra i hela kroppen. Kraftiga darrningar som ordentlig frossa. Samtidigt brakade det loss i byxan också. Det kändes dock som att jag lugnade mig något senare under kvällen efter att jag provat Zantac, men jag är fortfarande vaken och mår pyton i skrivande stund. Kräktes för en liten stund sedan. Vi får se vad som händer under natten/morgondagen.

Helgi säger: -"Förhoppningsvis ger syrahämningen effekt. Det är tyvärr inte säkert att Freja har symptomgivande refluxsjukdom, men det är definitivt tillräckligt sannolikt för att motivera "prov"behandling med tanke på de återkommande svårförklarliga symptom hon har, nämligen gråt, misstänkt obehag/smärta och därtill (kanske) ökade kräkningar. I litteraturen finns studier som tyder på att >50% av barn med hjärnskador har refluxsjukdom. Det är alltså jättevanligt! Kan utvecklas när som helst alt börja ge symptom när som helst - alltså inga garantier, som vanligt!"

Vi hoppas innerligt att Härliga Helgi har rätt så att vi kan få bukt på mitt konstiga "perioder-beteende".

Inga kommentarer: