2008-06-04

Operation 17 juni

Nu har jag fått tid för att operera in en knapp på magen, en s.k. PEG. PEG (Perkutan Endoskopisk Gastrostomi) är ett medicinskt hjälpmedel som används när intag av mat och vätska via munnen inte fungerar riktigt som det ska. Eftersom jag bara äter när jag har lust så tycker jag att det skulle vara bra med en knapp på magen - då slipper jag sonden i näsan.

Vi åker upp den 15:e juni... morfars födelsedag, typiskt! Den 16:e skall jag på narkosbedömning. Den 17:e kl. 09.00 ska jag på röntgen där de säkerställer att allt ser ut som det ska i min lilla mage. Om vi inte stöter på patrull så blir det operation enligt plan på eftermiddagen samma dag, den 17:e juni. Sen måste jag stanna för övervakning i några dagar så att vi vet att allt fungerar som det ska. Vi räknar med återresa till Gotland på midsommaraftons morgon. Hoppas att allt går bra så att jag får fira min 1-årsdag på Gotland och inte på ALB.

Inga kommentarer: