2008-06-16

Infart

Klockan 13 blev vi nedkallade till operationsavdelningen. De hade inte tid att komma upp till Q63 så fick ut och röra på oss istället. Eftersom det är en steril avdelning fick jag sätta på mig operationsskjorta och mamma fick sätta på sig steril klädsel med kappa, luva på huvudet och plast på tassarna. Först gjorde dom ultraljud på min ljumske för att hitta rätt och sedan stack doktorn in nålen. Det var ändå, trots ultraljud, lite trixigt att hitta rätt idag. 3 nålar fick han använda, men det gick jättebra. Jag gnällde lite, men inte alls så ledsen som jag brukar. Det är bra att använda ljumsken... tyvärr är jag snart för gammal för det sa doktorn. Typiskt!



Så har ett antal blodprover tagits och för tjugo minuter sedan fick jag ACTH. Så om tio minuter, kl. 13.50, är det dags att ta nytt blodprov igen. Å så kl. 14.20 och 14.50. Där emellan ska jag träffa narkosdoktorn för narkosbedömning. Sen hoppas vi att vi får åka hem och komma tillbaka imorgon bitti.

Inga kommentarer: