2008-05-01

Urinvägsinfektion - igen!

Imorse lyckades mamma fånga några dyrbara droppar av mitt morgonkiss i en liten burk. Sedan blev pappa uppjagad och ivägkörd till sjukhuset med urinprovet. Provet visade högt värde av både leukocyter (vita blodkroppar) och nitrit. Dessvärre räckte inte detta för att få medicin utan jourläkaren ville ha in mig till avdelningen. Suck - så det blev sjukhus i alla fall. Väl på plats fick jag lämna ett urinprov till och så tog sköterskan ett blodprov också för att kolla mitt CRP (infektionsvärde). CRP:t såg bra ut, men urinprovet däremot visade samma svar som sist. Urinvägsinfektion. Så nu får jag antibiotika igen - hoppas det blir en längre kur denna gången. Sist fick jag en ovanligt kort kur och så skulle det följas upp. Det var bara det att doktorerna glömde uppföljningen!!! Så vansinnigt slarvigt... att jag varit så orolig hela veckan, aptitlös och igår skittrött är säkert delvis p.g.a. detta. Å så var vi ju inne på avdelningen igår kväll, varför kollade doktorn inte detta då? Tur att jag har mamma och pappa som mina privatläkare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad ska man säga? Lita alltid på er intution! Hoppas du blir lite piggare nu!