2008-05-07

Operation eller inte?

Min andning är fortfarande ansträngd. Därför fick jag en akutremiss till öron, näsa, hals. Där tittade doktorn med en slang ner genom näsan. Hemsk undersökning, men doktorn kunde konstatera att jag hade större slemhinnor i svalget än normalt. Detta kan åtgärdas med ett enklare kirurgiskt ingrepp. Hos friska barn blir resultatet i princip alltid bra - det är dock inte lika självklart hos barn med annan grundsjukdom. Alltså sådana som jag... Örondoktorn skall diskutera med mina övriga läkare så får vi se vad dom tycker. Fördelarna skall vägas mot nackdelarna och risken. Att sövas med narkos innebär alltid en risk i sig.

Vi hoppas att fördelarna överväger och att riskerna är minimala. Vi vill ju att jag skall få leva med optimala förutsättningar. Blir det operation så får vi gå före i kön vilket innebär att den kommer att göras inom de närmsta veckorna. Återkommer om detta när vi vet mer.

Inga kommentarer: