2008-01-30

Schemaläggning inför natten

Schemaläggning inför natten är en på dagordningen ständigt återkommande punkt. Min mat- och sovklocka ringer lite hur som helst och nattsömnen förstör jag gärna för alla som vistas omkring mig. Därför delar mamma, pappa, mormor och morfar in natten i olika pass.Varje kväll efter middagen tas ämnet upp till diskussion - vem tar vilket pass inatt? Varför har jag aldrig förstått... för det blir i stort sätt alltid samma. Morfar börjar vid 23 och kör till klockan 02. Då går pappa på och kör till kl. 06 då mormor tar över och kör morgonpasset. Mamma har en friroll på mittfältet vilket innebär att hon har en stående jour och rycker in titt som tätt. Med lite flyt kan mamma få sova länge, har hon otur nästan ingenting alls.

Alla börjar bli lite trötta, mamma och pappa ser mycket fram emot att få komma till Kristallen och sova en hel natts sömn på lördag. Jag har hört dem prata om att den hårda spanska skolan sätta igång när vi kommer hem till Sverige - matschemat skall stretchas ordentligt och sedan hoppas dom att sömnen skall följa därefter. Nåja... vi ska nog bli tre om den saken - jag gillar ju att nattsudda!
:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vi följer dig på nätet och allt vad som händer i främmande land. Det är ju ett konstigt språk dom talar där nere så vi förstår att du håller igång din omgivning en del. Hoppas att allt går bra och att vi snart får se hur du har växt. Hälsa mamma, pappa, morfar och mormor och alla andra från ett regnigt Visby. Du kan också tala om att Lövängen står kvar åkte förbi i fredags
Gunnel Christer Lukas vovvov

Anonym sa...

Ska bli kul att se dig o få rå om dig ett par nätter. Förhoppningsvis kan dina föräldrar sova i rosa rummet.