2008-01-30

Nya blodprover - pust!

Idag har jag tagit nya blodprover igen. Från 02.15 inatt tills kl. 08.15 i morse var det matförbud. Det gick faktiskt över förväntan. Mamma och pappa hade oroat sig många dagar över detta, men åter igen överraskade jag. Visst blev jag hungrig och arg (precis som pappa när han inte får mat) - men det var ändå överkomligt.

Provtagningen var som vanligt burdus. Pappa som alltid brukar vara med och hålla handen fick inte vara med idag. En barsk sköterska öppnade dörren, steg ut, tittade pappa stint i ögonen och sa

- "Give me the baby!".

Med mycket tvekan lämnade pappa över mig till sköterskan. Dörren stängdes och där fick mamma och pappa stå och lyssna på hur jag skrek, tappade andan, skrek, tappade andan, skrek, tappade andan. Omänskligt! Efter ca 10 miuter - de längsta 10 minuterna i historien - var vi klara. Jag fick åter komma till pappas famn och mamma väntade med en stor flaska varm, god, nypressad bröstmjölk. Smaskens!

Skönt att ha detta överstökat, nu kan vi bara njuta av vår kvarvarande tid här i Barcelona. Sista sjukgymnastiken med Haziento blir imorgon och på fredag har vi vårt avslutande möte med dr. Martinez och på lördag förmiddag flyger vi hem till kalla, mörka Sverige. Nästa besök till dr. Martinez blir i maj, då vi hoppas kunna visa upp många nya färdigheter.

Inga kommentarer: