2008-01-08

Ännu en dag hos Gestapo

Idag har jag varit till sjukhuset igen. Först träffade jag ögondoktorn, hon var snäll... i alla fall till en början. Sista undersökning gjordes dock i enlighet med en aning udda metoder enligt mig själv. Innan jag hann reagera kastade hon sig över mig och svepte in mig i ett vitt lakan - där låg jag insvept som i en tvångströja och sedan blev pappa beordrad att hålla i huvudet på mig. Inte så vidare värst trevligt, kunde ha gjorts mycket smidigare. Men, men... dom har sina metoder.

Ögondoktorn kunde precis som min ögondoktor i Sverige konstatera att inget synligt fel finns på mina ögon. Därför skall jag på ERG-undersökning på lördag.

Sedan träffade jag den hårdföre sjukgymnasten. Det var nätt och jämnt att mamma fick vara med. Men hon lovade att hålla masken lite bättre idag så då sa dr. Martinez OK. Gympde hårt i en timma - usch... tyckte inte om. Skrek en stor del av tiden. Kan dock vara något som faktiskt kan ge resultat så vi skall fortsätta med det varje dag.

Ikväll har vi ätit middag i hamnen - really nice!

Nu skall vi sova.

Kram och godnatt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Freja,
Usch, de verkar gå hårt åt dig och din lilla kropp. Men det kanske det kan vara värt om det kan hjälpa dig. Vi tänker på er alla här hemma i mörkret.
Stor kram Lisa

Anonym sa...

Hej Freja,
Se till att slå tillbaka nästa gång. Efter det här blir du nog så stark att du rår på dem alla. Jag förstår helt mammas reaktioner, skulle inte klarat det ens så bra själv.... Vilken tur att pappa är duktig på att hålla i dig och att moffa och mormor finns där för er alla.
Tänker på er
/Sofia

Anonym sa...

Hej älskade lilla Freja!
Det gör ont i hjärtat när vi hör hur de utsätter dig för omilda behandlingar - men vi hoppas du glömmer det snart efter att legat i alla trygga famnar och fått tröst. Vi håller tummarna att det leder till något gott! Tänker på dig vareviga minut.
Kram Farmor och Farfar
Elmer säger vov!