2008-11-10

Dagens ros går till Nestlé


Som jag berättat om förut bör jag inte äta den svenska barnmaten eftersom den innehåller rapsolja. Min sjukdoms grundproblematik är att jag inte kan bryta ner vissa fettsyror och därför har min spanska doktor rekommenderat mig att äta mat innehållande olivolja - men det finns ju inte att få tag på... såvida inte mamma och pappa lagar all mat själva. De lagar en hel del, men ibland är det svårt att hinna allt. Mamma och pappa har så mycket press på sig så ibland kan det vara skönt att helt enkelt bara öppna en burk... Klick! så var det klart. Dessutom är det himla enkelt och bekvämt när vi skall åka t.ex. till sjukhuset en hel dag.

I Spanien innehåller all barnmat olivolja. Det gav mamma idén att be Nestlé om hjälp att ta hem barnmat från Spanien. Sagt och gjort - hon ringde och pratade med Bengt och Cathrine. Inga problem sa dom - det ska vi absolut hjälpa till med. Så nu har vi läst produktlistorna och beställningen är gjord. För att underlätta för oss tar Nestlé dessutom hem en stor beställning till sitt kontor, och skickar det sedan i mindre omgångar till oss. Fantastiskt!

Idag har de också meddelat att vi inte behöver betala något. Otroligt! Otroligt snällt! De vill gärna hjälpa mig, mamma och pappa med det lilla de kan. Det lilla för Nestlé är verkligen det stora för oss. Så himla snällt! Tusen, tusen tack!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland blir man ju nästan gråtfärdig över att folk är så hjälpsamma! Vilka fantastiska personer och vilket bra företag! Det känns som att ni verkligen behövde lite flyt för en gångs skull :-) Kram från Sara & Magnus

Anonym sa...

Hurra!! Medvind:)!!

Anonym sa...

Toppenbra! Hurra för att det finns underbara människor! Kommer så fort förkylningen lagt sig. Kramkalas

Anonym sa...

Hurra för Nestlé, vilka fantastiska människor! Blir alldeles varm i hjärtat och kan bara hålla med, äntligen lite medgång!

Stor kram från Kristina och David

P.S tack för senast mamma Elin, det var så roligt att träffa dig igen!

Anonym sa...

men helt otroligt fint!