2008-11-13

Att leva i skift

Pappa går och lägger sig kl. 17. Mamma äter middag med mig och vaggar mig till sömn - förhoppningsvis någon gång mellan 19-21.
Pappa går upp vid 21. Mamma får sova.
Kvällsvälling.
Mamma går upp vid 00. Pappa får sova.
Pappa går upp vid 03. Mamma får sova. Här någonstans börjar min dag. Ibland drar jag igång redan vid 01 eller 02. Mamma och pappa försöker dock få mig att sova vidare. Jag sover små korta stunder varvat med att vara vaken - ibland glad - ibland ledsen.
Nattavälling.
Jag sover små korta stunder varvat med att vara vaken - ibland glad - ibland ledsen.
Mamma går upp vid 07. Pappa får sova.
Frukost
Mellanmål
När pappa vaknar får vi några trötta timmar tillsammans under dagen sen börjar vi om från början... men inte med samma tider som dagen innan - för ingen dag är den andra lik. Mår jag sämre är passen kortare och intensivare, mår jag bra är de kanske längre och lugnare. Hur det blir vet vi inte förrän det händer. Så är det att leva i skift.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det låter verkligen jättetufft för er...Jag hoppas verkligen att ni får tag i en bra assistent snart, så att ni kan få lite avlastning. Är det något vi kan göra, tveka inte att fråga. Tänker mycket på er!

Stor kram från Kristina & David

Anonym sa...

Vi tänker på er ofta och det måste vara oerhört kämpigt det ni går igenom, och ni är superstarka. Men när man är inne i det så snurrar det säkert bara runt. Livet och dygnets 24 timmar tuffar ju på oavsett vad man än gör.
Läste om era funderingar på CI. jag förstår att det inte är ett ett lätt val men skulle ni vilja träffa ett barn med CI så har vi ju två. Vi är på besök på Rosenlunds hörselhab. varje måndag e.m. Vill ni träffas och ställa frågor så är det bara att säga till.Man kan ju ta en fika i cafeterian.
Hälsningar Karin Tomas Lova Malva och Siri (kusiner till Ebba och Hanna)

Anonym sa...

Ni är riktigt, riktigt tuffa. Jag imponeras på avstånd.