2008-11-18

Begynnande lunginflammation

Vilken tur att vi åkte in. Att jag blivit så hängig beror troligen på influensavaccinet som jag fick i fredags. Det kan man bli dålig av och dessutom immunförsvaret nedsatt när kroppens försvar börjar fajtas mot vaccinet. Med nedsatt immunförsvar blir det julafton för baciluskerna. Jag hade hög feber 39,5 grader, högt CRP 79, ansträngd andning och ganska rosslig. Med risk för att det kan vara en begynnande lunginflammation - vilket kan bli ödesdigert för mig - så satte doktorn mig på antibiotika omedelbart. Å så bad vi att få låna inhalationsapparat för att kunna underlätta min andning... men icke... sånt har inte sjukhuset att låna ut. Konstigt! Vi har beställt en sådan apparat, men får den först i slutet av veckan om vi har tur. Typiskt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

krya på dig söta freja, hållert alla tummar att antibiotikan skrämmer bort de fula bacillerna. kram dessi

Anonym sa...

Hoppas du snart blir bättre!
Kram Ebba