2008-10-03

Update från Samos

Allt är bra med oss. Jag är lite trött idag, har haft svårt att komma till ro senaste 2 dygnen, har kräkits och så. Natten mellan tisdag och onsdag tog jag knäcken på mormor och morfar och natten därpå fick mamma och pappa vad dom tålde. Inatt sov jag som en stock. En helt annan Freja. Idag mår jag bättre men jag är himla trött. Solen varvas med regnskurar idag så jag måste faktiskt säga att jag tajmar mina dippar bra med tråkigt väder.



När solen varit framme så har vi solat och badat och när skurarna har kommit så har vi myst på rummet. Jag har mest chillat i min nya grekiska tunika, den är väldigt skön att ha när det är varmt och man svettas.


Lunch i skuggan som vanligt. Najs!


Igåe gick vi en promend in till lilla staden Pythagorion som ligger ca 1 km från där vi bor. Vi gick förbi en liten utsiktsplats där man kunde se vårt hotell och flygplatsen väldigt väl. Det är nära.



I förrgår gick vi på hotellets grekiska afton. Grekisk mat och dans. När det var dags för dans så visade minsann morfar vart skåpet skulle stå. Det var trevligt. Pappa blev dock liiiiiiiivrädd när han insåg att man skulle dela bord med 4 andra okända personer. Har lämnade torget för att hyperventliera en kort stund, men sen gick det bra det också. Pappa tyckte faktiskt att det var väldigt trevligt med facit i hand, han kan bara blir lite rädd i onödan ibland.
:-)

Inga kommentarer: