2013-01-08

Urinvägsinfektion


Mina urinvägsinfektioner fortsätter hålla mig i ett järngrepp. Jag har inte skrivit om det på länge för det blir som lite tjatigt i längden. Trots att mamma och pappa hjälper mig att tömma blåsan (m.h.a. RIK) var tredje timma så får jag ändå infektioner. Jag kissar ganska bra själv men jag har svårt att helt tömma blåsan. Infektionerna kommer mer sällan sen vi började sätta kateter men som max brukar jag vara infektionsfri i några få veckor. Ibland avvaktar vi medvetet med att sätta in antibiotika för att låta kroppen kriga mot bakterierna på egen hand. Så länge jag inte mår allt för dåligt så kan det vara bra att avvakta. Det finns nämligen risk att bakterierna utvecklar resistens när man äter så ofta som jag gör. Vi odlar numera urin varje vecka för att inte missa någon infektion men vi behandlar bara när jag mår sämre än vanligt. Senaste dagarna här varit sämre, nätterna usla och varje morgon hemsk så nu har vi satt in antibiotika.

Inga kommentarer: