2013-01-18

Kniven mot strupen

Idag hade mamma möte med mitt dagis. Där fick vi veta att jag måste ha assistent med mig till dagis för att få vara där. Ingen assistent - inget dagis! Dagisets huvudsakliga uppgift är att jobba med pedagogisk verksamhet - inte omvårdnad.

Dessutom skall arbetet med mig roteras av fyra olika personer från dagiset. Fyra stycken! Som dövblind behöver jag trygghet och kontinuitet och jag har mycket svårt att tro att det kan bli så lyckat. Ingen av dessa fyra kommer att känna mig tillräckligt bra.

Vi letar assistenter i princip hela tiden och att hitta rätt personer är så himla himla svårt. Vi får ju nätt och jämnt ihop det här hemma. Nu får vi verkligen hoppas att vi snart får klart med flera assistenter för annars blir vi uppenbarligen av med dagiset också.

Nåväl... vad är väl några extra stenar på våra axlar? Sorgen och oron är redan svår att hantera och tung att bära men varför inte öka på den lite?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er! Läser Frejas blogg ofta men kommenterar sällan..Kände nu att hjärtat snörpte ihop sig av vanmakt o medkänsla för er och er lilla underbara tjej. Hoppas hoppas hoppas att ni får tag på BRA assistenter OCH att dagisfrågan löser sig snabbt och på bästa sätt! Skickar en kram fylld med omtanke från nån som känner med er alla!