2013-01-09

RIK som krampmedicin

För oss har RIK (Ren intermittent kateterisering) varit den absolut bästa epilepsimedicinen någonsin. Utan tvekan!

Det hjälper tills viss del mot infektionerna men det allra bästa är att det hjälper mot mina kramper. Jag mår så mycket bättre och jag är i princip krampfri sedan mamma och pappa började hjälpa mig med detta. Visst får jag fortfarande kramper när jag mår dåligt t.ex. när jag har feber eller en jobbig UVI men inte alls som tidigare. Förut kunde jag ha 15 st mindre kramper på en dag - typ varje dag. Nu har jag i princip inga.

En otroligt tydlig förbättring. Alla jag känner är rörande överens. Så mycket effektivare än alla de krampmediciner jag provat förut. Och inga negativa biverkningar - bara positiva!

Jag önskar att fler barn med epilepsi får prova denna enkla och effektiva medicin. Den hjälper nog inte alla men säkert väldigt många.

1 kommentar:

Jonna sa...

Instämmer... Kramiz