2008-09-22

Hörsel och knapp

Förmiddagen spenderade vi på hörselkliniken på Rosenlunds sjukhus. Där träffade vi specialpedagog, audinom 1, audionom 2, öronläkare samt propptillverkarna. Vi mätte min hörsel - såg inte bättre ut denna gång, kanske till och med lite sämre. De använde dock en annorlunda mätmetod än sist så det är svårt att jämföra. Doktorn tittade i öronen, såg fin-fint ut. Vi tillverkade nya proppar eftersom de nya jag fick förra veckan sitter urdåligt (jag skämtar inte) . Nu testar vi ett nytt, väldigt mjukt, material - kanske kan det bli ett lyckat koncept?

Eftermiddagen spenderade vi på kirurgmottagningen på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Där träffade vi och samtalade med sköterska, kiriurg och narkosläkare inför torsdagens lilla operation. Då skall jag sövas och byta PEG:en (slangen i magen) till en liten knapp. Det ska bli väääääldigt skönt att slippa slangen.

Passade på att väga mig - 10 600 gr. Inte konstigt att jag börjar bli tung att bära omkring på.

Vi bestämde oss också för att byta Zantac till Losec. Jag kräks ganska ofta, äter i princip aldrig själv längre och har svårt för att rapa. Varje gång det ändå slinker upp en rap vill jag nästan kräkas. Hoppas verkligen att Losec kommer att göra susen. När kirurgen ändå skall ner och rota i min mage så skall han passa på att titta ordentligt inuti min mage och matstrupe för att se hur insidan mår egentligen. Hoppas vi kan få några svar av honom.

Inga kommentarer: