2008-09-03

Akuten

Idag har jag varit på akuten. Jag mådde inte alls bra inatt. Jag kräktes upp allt jag åt efter varje mål och jag krampade en hel del. Inga tunga och långa kramper men många korta ryckningar. Dessutom hade jag flera apneér med efterföljande kräkningar. Väldigt obehagligt. Eftersom vi sänkte Sabrilex i måndags blev mamma och pappa väldigt oroliga. Vi kollade med Helgi och han tyckte att vi skulle åka in till akuten för bedömning. Kanske beror kramperna på någon form av infektion snarare än medicinminskning? Suck. Alltid lika jobbigt att åka till akuten. Dra hela sjukdomsstoryn från början för nya doktorer. Slöseri med tid... MEN, MEN, MEN... det gick faktiskt riktigt snabbt och smidigt idag och jag fick träffa en jättebra doktor och vi behövde inte dra hela storyn från början. Jag hade feber men något annat fel kunde doktorn inte hitta. Skönt att veta. Tanken var från början att jag skulle göra ett akut EEG. Men kramperna gick helt över vid 8-tiden i morse och har inte visat sitt fula tryne sen dess. Så vi avvaktar med EEG:t och fortsätter medicinsänkningen enligt plan. Nu är vi nere på 100 mg dagligen - en tolftedel av toppdosen jag fick i våras. Crazy - inte konstigt att jag mådde dåligt då.

Jag har fortfarande feber i skrivande stund, hoppas att Ipren och Alvedon kan hålla den i schack. Kanske var det feber som gjorde att jag mådde så kasst och som fick mig att krampa? Hur som helst så var det, med facit i hand, klokt att åka till akuten för genomgång av hälsostatus. Han är klok Helgi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin leklåda o sån tur du har som nu har två! Ska bli spännande att få se den ena. Håller tummarna att det var febern som gav dig kramper under natten. Hoppas det känns bra att vara på Lidingö igen! Syns på fredag! Kramar många