2010-11-08

Avgjutning för nytt ståskal

Idag var jag och pappa på Olmed och gjorde en ny avgjutning för mitt nya ståskal som jag ska få. Mitt gamla har blivit alldeles för litet så det går inte att använda längre. Jag tycker verkligen om att göra avgjutningar i gips. Det blir så varmt och gott på hela kroppen. Typiskt mysigt!





När avgjutningen var klar så fick jag välja motiv alldeles själv. Det finns mycket fint att välja mellan men jag valde jeanstyg - det tror jag blir jättehäftigt. Jag är en stor tjej nu... jag kan inte ha giraffer och små blommor hela livet. Jeans är coolt - så jeans får det bli. En kompis till mig, Mio, har ett jättefint ståskal i jeanstyg och jag vill såklart ha likadant. Nu måste jag vänta i ca 3 veckor innan jag får komma på min första provning och justering. Det är ett fint hantverk det här med ståskal och dom är så duktiga.
Mitt gamla ståskal få flytta utomlands. Ett litet barn i Moldavien behöver det så hon/han ska få det av mig. Jättebra - det känns toppen tycker jag! Alla länder har inte så fin välfärd som Sverige har. Jag har en himla tur som bor här.

3 kommentarer:

dessi sa...

Finaste freja, vad du är bäst - ger bort till en annan flicka, så glad hon och hennes föräldrar kommer att bli! Du har ett gott hjärta.
Och det där med gipsavgjutning verkar ju vara som att gå på SPA.. gott med andra ord. Jeans passar en tjej som dig! coolt och sött på samma gång.
tack för kortet, vi blev jätteglada.
kram D

Sanna B sa...

Jeans blir ju jättesnyggt! :-) Kram från Sanna B

miOmolly sa...

Hej Freja bus! Väldig bra val tyckte jag med tanke på ditt nya skal=) Vårat skulle egentligen varit vitt och tråkigt, men tro de eller ej när killen som gjorde skalet av misstag gjorde ett i jeanstyg!=)Här på Gotland får man tydligen inte ens välja motiv längre...allt kostar pengar du vet!! Tråkigt, för vem vill ha vitt?! Nu blir ni så coola, du och Mio=) Mios övriga detaljer såsom remmar och ståplattan är svarta, så det är ett riktigt fränt skal;) När vi ses så kan ni "skala" ihop;) Du ser nöjd ut vid gipsningen och du ser oxå pigg o fin ut lilla Frejis! Puss o kram på di och hälsa päronen!