2009-12-19

Min första skidpulka

Idag köpte mamma en skidpulka till mig. En tidig julklapp skulle man kanske kunna säga. Mamma och pappa har pratat om det många gånger men har inte vetat om det skulle funka eller inte för mig. Skidpulkor är ju skamligt dyra. Men så idag hittade mamma en fin, gammal skidpulka på Blocket - inte direkt billig men fin och välvårdad. En ca 27 år gammal skidpulka från Segebaden Berg. Snart antikvärde kanske?
Väl hemma så fick jag testa direkt. Det var jättemysigt. Tänk så glad pappa kommer att bli när han får veta. Pappa är nämligen i Sälen och åker skidor så han vet inget ännu. Men min pappa älskar snö, vinter och utflykter i skogen så han kommer tycka att det är toppen. Det är jag säker på.

3 kommentarer:

Zoey sa...

åhh, vad härligt det ser ut!!! stor kram till er alla...

dessi sa...

Vilken suverän julklapp!! Härligt att du gillar den Freja - om snön ligger kvar efter jul kanske vi kan ta oss en åktur tillsammans?

Kram Dessi

Jonna sa...

Vilken härlig gammal grej som kommer till användning. Din mamma e ett geni..