2009-12-11

Luciafirande

Idag hade vi luciafirande på dagis. Jag och mina dagiskompisar gick luciatåg för alla föräldrar och sen fick vi glögg, kaffe och smarriga lussebullar och pepparkakor som vi bakat tillsammans här på dagis. Det var verkligen jättemysigt.

Först i luciatåget kom jag. Som ensam tjej behöver vi inte bråka om vem som ska vara Lucia. Jag valde att vara en modern Lucia och eftersom jag inte gillar Luciakronan så körde jag bara med glitter.
Efter vårt intåg följde allehanda luciasånger - vi hade ett helt häfte med roliga sånger och alla sjöng med.
Som sagt... det var väldigt mysigt. Så mysigt att jag somnade innan vår Luciashow var klar.
Puss på mig - så duktig jag var... som vanligt!

7 kommentarer:

dessi sa...

söta lucia tjejen, vilka fina kort. det sista på er alla tre är ett helt underbart foto!! hoppas ni får en bra helg. kram dessi

Katarina sa...

Vilken fin lucia och vad mysigt ni haft det! Underbara bilder på er alla! kram

Karro sa...

Ja men jag håller på lucia, det verkade lite mer poppis än luftkudden ... Vi fick ställa in lucia på vårat dagis p.g.a. av all kräksjuka som härjar här fram och tillbaka.... Blä för det!
KRam

Paula sa...

Vilka supersöta bilder på dig Freja!
Finare Lucia får man leta efter... eller nej förresten... det finns inte någon finare!!:)//Kram

Sara K sa...

Å, vad fin du är! Det verkar ha blivit en riktigt bra lucia! Kram på er

Jonna sa...

Glad Lucia på dig i efterskott vilka fina bilder. Kul att se er tillsammans!

miOmolly sa...

Nu såg jag ju att Mio har precis likadan stol som du har, för visst är det pandastolen? Mio gillar sin jättemycket, den blev precis klar innan jul så vi kunde ha med den på julafton...han sitter som en kung i den och alla maskiner får plats=) Kramiz