2009-02-18

Uppvak

Vid kl. 15.00 var operationen klar. Det var en olidlig väntan för mamma och pappa. Det tog lite extra lång tid idag. Kirurgen säger att allt gick jättebra så det känns skönt. Jag har vaknat ur narkosen . Det är också bra, men jag känner mig ordentligt mörbultad. Ordentligt mörbultad!

Jag har mycket rossel i halsen så det är svårt att andas men jag hostar oftare och oftare så det går i alla fall åt rätt håll. För att få hjälp med att få bort slem och saliv så hjälper sköterskan till med att suga ibland. Det är skönt. Jag får antibiotika och smärtstillande. Huvudet är ordentligt inlindat och ansiktet lite svullet.

Sköterskan säger att mitt tillstånd troligen kan liknas vid en riktigt ordentlig bakfylla och så lite slagsmål på det. Vi är ännu kvar på uppvaket, oklart hur länge till.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mormors lilla tuffing!
Skönt att det gick bra. Tänker hela tiden på dig.
Kramar från mormor och morfar.

jbfoto sa...

Skönt att det gick bra. Bakfylla är aldrig roligt. Kämpa på det går snart över, även fast det känns som en evighet.

Johan
Hela familjen hälsar.

Anonym sa...

Härliga nyheter, blir så glad. Vad duktiga ni varit alla tre som klarat av denna tuffa dag! Kram Dessi

Anonym sa...

Väntan är värst o hur många tidningar man än läser, så vet man inte vad man läst. Jag är med er i tankarna. Skönt att det är över. Glöm inte er själva o ät något emellanåt. Kramiz