2009-02-05

Keppra

Helgi ringde precis. Nu har läkarna tittat på mitt EEG och det ser sämre ut. Den epileptiska aktiviteten har absolut ökat och läkarna vill inleda ny epilepsibehandling. Det var riktigt jobbiga besked. Vi minns oerhört väl hur jobbigt det var sist, vilken ond cirkel av mediciner och elaka biverkningar vi hamnade i. Först Iktorivil, sen Topimax och sist Sabrilex. En levande mardröm som var riktigt besvärlig att ta sig ur. Nästa medicin på tur heter Keppra. Jag som inte vill äta EP-medicin, det ger så mycket negativa psykiska biverkningar. Jag vill inte... men jag kanske måste? Beslutet är mammas och pappas. Tårarna rinner nerför mammas kinder. Receptet ligger färdigt att hämta ut på apoteket. Hur ska vi göra?
:-(

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kära lilla Freja, jag tänker så ofta på dig och idag blev jag så ledsen när jag läste vad din mamma skrivit... All kärlek och styrka till dig fina Freja! /Kram Paula

Anonym sa...

Kära freja, tråkigt att läsa,det gör mig ledsen inne i hjärtat. din mamma och pappa vet vad som är bäst för dig, så deras beslut kommer bli bra. varm kram till er fina familj.

Karro sa...

Ja men verkligen trist!! Jag förstår att ni våndas. Att en medicin ändrar Frejas personlighet förstår jag känns nästan outhärdligt. Ni måste lita på er känsla. Samtidigt vill jag verkligen tro att ingen doktor i världen skulle föreslå en medicin om de inte ärligt trodde på den.

Vi tänker och pratar om er varje dag!

Anonym sa...

Nä, vad jobbigt och så fruktansvärt orättvist. Vi tänker på er hela familjen.

Anonym sa...

Två så kloka föräldrar som du har Freja kommer att göra det som känns rätt för dem o dig. Mina takar är med er i dag. Massor av kramizar o styrka till familjen

Anonym sa...

Lilla söta Freja, livet är så orättvist, styrkekramar till dig och din fina mamma och pappa.. Kram Zoey