2009-02-08

Medicinering startad

Jag mår ganska OK just nu men jag rör mig oerhört lite, jag är verkligen helt slapp i kroppen och jag är ganska tyst. Jag mår bra så till vida att jag inte är lika mycket ledsen längre, men det totalt motsatta är inte så kul det heller. Även om jag verkar uppenbart nöjd. Att bara ligga... inte se... inte höra... inte orka röra sig... sitta i famnen... inte göra någonting. Bara suga på nappen och äta lite när jag blir hungrig. Det är inte så skoj.

Jag är lite förkyld just nu... kanske suger det musten ur mig?

Hur som helst... nu har jag börjat äta Keppra. Andra dagen idag. Vi har börjat i en mycket, mycket låg dos och vi ska ta det väldigt, väldigt försiktigt med eventuella höjningar för att i möjligaste mån undvika biverkningar. Medicinen fick mig ännu tröttare än vanligt igår men idag kändes det annorlunda. Jag var lite piggare idag. Hoppas att medicinen kan få mig att bli piggare och må bättre.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt besked!
Hoppas att ni kunnat ha en bra helg iaf och att det inte spökat alltför mycket..;)

/Henrik & Lisa

Anonym sa...

hej freja, tråkigt att höra att du inte är helt på topp. förkylning sätter väl sina spår och jag tror och hoppas att du piggar på dig när kroppen har vant sig vid den nya medicinen. jag håller alla tummar, varm kram till er alla.

Anonym sa...

kommentar ovan.. från dessi

Anonym sa...

Håller verkligen tummarna att det bara är förkylningen eller tillvänjning av den nya medicinen! Hoppas på en uppdatering som talar om hur glad och pigg du är!

Anonym sa...

Det tar tid för en ny medicin att anpassa sig i din kropp o jag hoppas verkligen att du snart blir piggare o att ni föräldrar märker resultat. Det kan kännas oändligt långt då ni oxå trappar in sakta. Ha tålamod, så håller vi andra tummarna. Massor av kramar till er o Freja.

Karro sa...

Tuffa dagar, usch!! Jag pratade med Lisa idag, vi vill komma och hälsa på igen när ni vill och kan. (För att lugna grabbarna lite stundtals tänkte vi ta med barnstolar så vi kan fånga dem en stund, så du Freja får vara ifred... :-)).

Kramar
karro