2009-02-17

Operation

Så var det dags. Idag har jag varit på Huddinge sjukhus hela dagen. Där träffade jag en massa människor som är inblandade i morgondagens operation. Det börjar bli lite nervöst. Det är inte varje dag som man skär hål i huvudet. Implantatet kommer att läggas i mitt vänstra öra.

Det är med både förväntan och oro som vi packar väskorna ikväll. Det är i alla fall skönt att få bo hemma inatt. Klockan 07.15 ska vi senast vara på plats i morgon bitti. På sjukhuset fick jag Descutan i portionspåsar. Det är en bakteriedödande tvål som jag ska tvätta mig ordentligt med 2 gånger innan operationen. Innan sängdags ikväll och tidigt imorgon bitti innan vi åker till sjukhuset.

Operationen blir direkt på morgonen så det är skönt. Det är oklart hur lång tid det tar, men det är en ganska stor operation så mamma och pappa får nog förbereda sig på en riktigt låååååång och ångestladdad förmiddag. Efter operationen måste vi stanna minst 1 natt på sjukhuset. Normalt åker man hem dagen efter men vi får se hur det blir i mitt fall. Vi hoppas såklart på det.

Hoppas att alla änglar i världen vakar över mig imorgon!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla fina Freja, du finns i mina tankar hela dagen i morgon, skickar styrkekramar i massor till er alla tre... Min mamma frågade ofta om dig, jag vet att hon kollar till dig i morgon..Puss och Kram Zoey

Anonym sa...

Håller alla tummar vi har för er imorgon och att lilla Freja får sova gott under operationen. För vår Lova tog det ca 3-4 timmar per öra med operationen. Alltså hela dagen. Att lämna sitt barn till operation är aldrig lätt. Men ett tips är att fördriva tiden så fort som möjligt. Själva tog vi en biltur bort från sjukhuset och sedan ringde doktorn under lunchen och sa att nu är ena örat färdigt. Förbered er på en väl omlindad liten Freja kring huvudet.
Våra tankar är hos er och Freja i morgon.

Hej från fam. Andreason Karin, Tomas, Lova, Malva, Siri

Anonym sa...

Kära Freja, jag skickar all min styrka, kraft, mod och lycka till dig imorgon. kommer tänka på dig och dina föräldrar under dagen. om jag ser någon ängel på villovägar här i täby så skickar jag dem direkt till lidingö el sjukhuset. lycka till lilla hjärtat, varm kram dessi

Anonym sa...

Vi håller alla tummar! (Nästan svårt att skriva detta bara därför :-) LYCKA TILL!!!!
Kram från Sara & Magnus

Anonym sa...

Min äskade Freja!
Jag tänker på dig hela tiden och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra.
Många kramar från mormor.

Anonym sa...

Hoppas allt går bra idag kära Freja! Vi tänker på dig och hoppas att mamma och pappa klarar av all väntan idag. Stor kram Anna & Love

Anonym sa...

vi håller alla tummar vi har.... 10 stycken i Hjertbergsfamiljen... puss och kram från oss