2008-09-23

Täby HC och S:t Göran

Idag var vi på Täby Habiliteringscenter och diskuterade höstens insatser. Vi träffade specialpedagog, logoped, sjukgymnast, psykolog och arbetsterapeut. Det blev ett trevligt samtal. Det bästa var att Sonja presenterade en slags specialförskola på Lidingö som jag kanske kan få lov att komma till ibland. Sonja har redan ringt och berättat om mig för föreståndaren. Fantastiskt, tänk vad roligt om även jag kan få ett slags dagis att gå till med utbildad personal, sjukgymnast, andra barn att leka med osv. Slippa huset, mamma och pappa en liten stund. Förskolan har 4 platser varav 3 redan är tillsatta. Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att detta passar mig och att jag får lov att komma dit. Hoppas jag får den 4:e och sista platsen.
:-)
Vi skall dit om en vecka för att titta på verksamheten, träffa föreståndaren och berätta om oss.

Efter Täby HC ¨åkte vi med Sonja sjukgymnasten till ortopedteknikska eneheten OLMED på S:t Görans sjukhus för att diskutera olika träningshjälpmedel. Sittskal, ståskal och korsett. Vi skall börja med en korsett. Doktorn mätte mig och så fick jag välja seriefigur som skall pryda min nya fina korsett.
:-)
Korsetten skall hjälpa mig med stadgan i överkroppen. Vi hoppas att den skall hjälpa mig få bättre huvudkontroll. Oerhört viktigt! Å så kommer jag förhoppningsvis att bli lite lättare att hantera. Nu behövs så himla många händer - och mamma och pappa har ju bara 2 vardera.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Hej Freja, Elin och Jacob! Jag har följt er lilla familjs historia under lång tid och läser bloggen flera gånger i veckan. Om ni anar vad jag imponeras av er kämparanda! Tänker på er ofta. Kramar från Susanne (Patriks fru, Johan o Mikaela)

Anonym sa...

Hej Hela Familjen ! Jag håller tummarna för att Freja ska få en plats på förskolan på Lidingö.
Kram Margareta (Mickes mamma)