2008-09-04

Hörselkliniken

Idag hade jag tid hos Monica för att göra nya avtryck till mina hörisar. Det var verkligen på tiden, mina hörisar tjuter så att alla runt omkring blir alldeles tossiga. Den 22:a september ska jag få träffa min nya örondoktor och göra nytt hörseltest också. Så ska vi kanske höra oss för lite om cochlea implantat - kanske skulle det vara en höjdare för mig? Nåväl, fördelar måste vägas mot nackdelar, men vi vill gärna veta mera.

Jag mår för övrigt bättre nu. Jag har fortfarande lite feber - jag tror minsann att jag är lite förkyld. Idag har jag sovit en stor del av dagen vilket är väldigt skönt eftersom jag har lite att ta igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

När man inte hör tillräckligt bra så är cochleaimplantat ett fantastiskt genombrott. Kan med egen erfarenhet av 3 barn hemma varav 2 har cochleaimplantat bara säga att det är som natt och dag. Deras liv började liksom på riktigt när de kunde uppfatta alla ljud omkring och själva börja komunicera. Ett litet tips är att vänta inte för länge. CI teamet på Huddinge är fantasiska och ger en allt det stöd man behöver. Jag har hört på föreläsningar att barn med dålig motorik/kroppskontroll har fått betydligt bättre balans och motorik efter att de har fått cochleaimplantat.
Har ni frågor och funderingar får ni gärna ringa eller maila.
Tomas och Karin Lova Malva Siri (kusiner till Ebba och Hanna).