2011-04-07

Jag vet vad jag inte vill!

Det är svårt för mig att berätta för andra vad jag tänker, hur jag mår eller vad jag skulle vilja göra. Vad jag däremot är duktig på så är det att visa när jag verkligen verkligen gillar något eller när jag inte gillar något. Saker jag verkligen verkligen gillar är t.ex. massage, att bada varmt, fotbad, värmekuddar, när någon kliar mig på ryggen eller borstar mitt hår.

Sen finns det massor av saker jag inte gillar. T.ex. kalla händer, att ta blodprov, när jag måste sitta när jag inte vill sitta, när jag behöver hjälp att rapa och ingen förstår, när jag ligger fast jag inte vill ligga, när jag måste stå fast jag inte alls vill stå... ja helt enkelt alla gånger när människor omkring mig inte förstår vad jag vill. Är det något jag inte gillar så låter jag dig veta - det behöver du aldrig vara orolig för. Det är verkligen en underbar och mycket värdefull egenskap.

1 kommentar:

Jonna sa...

Den bästa egenskapen och så länge jag känt dig så har du haft den..Kramiz