2011-04-04

Efterlängtade sommartid

Jag gillar ljuset. Min dygnsrytm följer verkligen ljuset. På vintern när det är som mörkast somnar jag vid tretiden. När det var som värst i vintras tog jag natt vid två. På dagen! Som ni kan förstå blev mina nätter därefter. Det är en himla tur att jag har mina fina nattassistenter som vill vara vakna med mig när jag vill nattsudda. Det intressanta i kråksången är att jag somnar senare och senare för varje dag som går nu när kvällarna blir ljusare. Ikväll somnade jag halvåtta vilket är otroligt stor skillnad. Mina dagar blir som dagar ska vara där mamma och pappa får mer vaken tid att mysa och busa med mig. Dessutom blir mina nätter som nätter ska vara. I sommar kommer jag säkert att vara vaken ända till niotiden. Så brukar det nämligen vara.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så härligt för mamma och pappa att få gos-tid med dig Freja :-)

Anonym sa...

Det låter härligt! Så skönt att ni (och vi alla andra också;) har våren och sommaren framför oss nu! Hoppas er sommar blir riktigt riktigt härlig!

Och Freja, du ser verkligen ut att njuta när du myser med farmor <3 !

Anonym sa...

Åh, glömde skriva avsändare! Kram Hanna Helsing, som skrev om härlig sommar och farmor-mys;)

Paula sa...

Härligt med mer mystid för mamma och pappa. Och dig :) !

Och nu kommer ju värmen också, som du tycker så mycket om Freja!

KRAMR