2010-02-11

Vintervägen till dagis

Tänk så lyckligt lottad jag är. Jag trodde nog aldrig att jag skulle säga så men det är jag faktiskt i vissa avseenden. Aldrig trodde väl jag att jag skulle kunna få gå på dagis. Och framförallt inte på ett dagis som ligger så nära hemma. Och tänk att det skulle visa sig vara världens bästa dagis dessutom!!!

Vägen till mitt dagis är precis lika vacker varje dag sommar som höst som vinter som vår. Det verkar inte gå att tröttna på den här miljön. Vi bor på ena sidan sjön och dagis ligger på den andra. Största delen av året promenerar vi längs med sjön men det är roligt nu på vintern när vi kan åka skidor/pulka eller skridskor/vagn istället. Finns det ett bättre sätt att starta dagen på än att åka långfärdsskridskor till dagis? Jag tror inte det. Idag var en helt magisk morgon - men kall. Brrrr...

2 kommentarer:

Katarina sa...

Vilken härlig väg till ditt dagis! Njut! kramar

Sara K sa...

Vad härligt Freja! Du förtjänar verkligen sånt här! De har spärrat din blogg på mitt jobb :-( så jag får uppdatera mig så ofta jag kan när jag sitter framför datorn hemma, vilket tyvärr inte är så ofta. Jag hoppas att vi kan ses snart i stället! Ska kolla upp det med din mamma - hälsa hela familjen så länge! Kram från mig och Magnus