2010-02-14

Tortyr a´la Laktulos

Idag har varit en rikitigt, riktigt, riktigt kass dag. I onsdags började jag äta Laktulos, en tarmmedicin som ska ha mjukgörande effekt. Jag äter redan en annan tarmmedicin som heter Movicol men eftersom jag har hört mycket gott om Laktulos och jag fortfarande ofta är hård i magen så tänkte jag testa en kombination av Movicol och Laktulos.

Men oj, oj, oj... det var inte alls någon bra idé. Jag har redan sedan första dosen i onsdags kväll mått sämre men eftersom det kan vara övergående biverkningar så har vi ändå fortsatt med medicinen. Jag har varit illamående, kräkts en hel del, haft feber, mycket gaser i magen och krampat massor.

Idag har varit sämsta dagen på väldigt, väldigt länge. Jag har verkligen mått jätte-, jätte-, jättedåligt idag. Allt jag har fått i mig har jag kräkts upp. Luften i magen har nästan tagit livet av mig - massor med rapar och pruttar och uppblåst mage. Kramperna har varit många, längre och kraftigare än vanligt. Jag har haft feber och varit alldeles kall och frusen. Det värsta har nu äntligen avtagit och jag sover lätt på soffan. Mamma har försökt hjälpa mig non stop under hela dagen så ligger hon utslagen här på soffan brevid mig. Tur att mormor har varit här så hon har kunnat hjälpa till med markservice. Tack mormor!

Fy vilka hemska biverkningar och inte har bajset blivit mjukare heller. Nej tack(!!!) säger jag - aldrig mera Laktulos för min del. För mig har Laktulos varit en riktig skitmedicin - i ordets rätta bemärkelse!

3 kommentarer:

Karro sa...

Åh jäkla skrutt, vad tråkigt!!! Hoppas att stormen är över och att magen lättar. Kramar från märsta

Bebisskvaller sa...

Stackars fina lilla Freja, hoppas du blir bättre snart. Kram

dessi sa...

skit medicin! hoppas att det har gått ur kroppen och att du mår bättre.
heja mamma och mormor! Kalla borde ge sin medalj till er familj tycker jag. Ni är nämligen värda den. stor kram D