2009-01-19

Varsta provtagningen nagonsin

Jag har inte berattat allt for mamma annu men idag har jag varit med om min varsta provtagning nagonsin. Mamma ringde sjukhuset forra veckan for att sakerstalla att narkosen skulle hjalpa till, vilket de ocksa gick med pa. SKONT.

Men det gick tyvarr inte battre for det. Klockan 08 i morse var jag pa plats pa fastande mage. Jattehungrig. Narkosen stack mig pa samma stalle som ovriga skoterskor alltid gor nar det inte gar. Varfor, varfor, varfor? Minst 8 ganger stack de mig innan de tog sitt fornuft till fanga. De stack pa handryggen, i handleden, bada armvecken, fotterna, huvudet - overallt - innan de antligen bestamde sig for att gora en ljumskpunktion. Da gick det antligen bra. Detta tog hela formiddagen. Jag och pappa kom hem efter lunch.

Narkosen lovade att man ALDRIG mera skall sticka mig nagon annanstans an i ljumsken hadanefter. Hoppas verkligen att det blir ett lofte som sjukhuset haller fast vid.

Det har varit en hemsk dag for mamma som foljt oss via telefon fran Thailand, men en overkligt hemsk dag for mig och pappa. Fruktansvard! Ingen ska behova vara med om sant har. Framfor allt inte barn som jag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kära lilla freja,
du är så duktig - och jag blir så arg, så arg. varför kan dom inte förstå, när dina föräldrar vet vad som är bäst för dig?? Hoppas att du fort glömmer denna tråkiga dag, och att pappa ger dig en riktig festmåltid ikväll från Nestlé. Tänker på dig vännen, kram från dessi

Anonym sa...

Hej mamma, nu är vi hemma farfar har lagat mat till pappa och farmor tar hand om mig så pappa får sova. Farfar var med på sjukhuset idag det var bra.
Kram Freja

Anonym sa...

Usch, vad arg man blir!!

Karro sa...

Usch vilka grymma upplevelser. Många tankar till hela familjen. kramar karro

Anonym sa...

Hej Freja
Jag blir så ledsen när jag hör om din dag, hoppas verkligen att de där sköterskorna lärde sig en läxa, så sorgligt att det blev på din bekostnad. En lång varm kram till dig från mig. ....