2009-01-25

Tack, tack, tack

Jag vill tacka alla som gjorde mammas resa möjlig och därtill en lyckad tripp. Tack till mormor och morfar för hjälpen med resan och eminent sällskap när mamma väl var på plats. Tack till Malin som ville åka med så mamma slapp göra den långa flygresan på egen hand. Mamma tyckte också att det var väldigt roligt att få tillbringa tid tillsammans med dig... och slåss om sängyta... like in the old days.
;-)
Men framförallt tack till er som gjorde det möjligt för mamma att åka hemifrån... alla ni som var kvar här hemma för att hjälpa mig och pappa. Tack Jonna för att du kunde ställa upp och jobba natt. Tack Anna för att du gjorde schemaändringar på sjukhuset så att du kunde jobba extra många nätter hos oss denna vecka. Utan sömn fungerar ingenting. Tack farmor för alla kvällar i din famn och härliga promenader. Tack farfar for ditt goda sällskap och smarriga middagar du ordnat till pappa. Utan er hade jag och pappa haft det tufft. Och såklart tack alla på Galaxen för att ni leker och tränar med mig dagtid.

Mer än något annat skulle vi - liksom alla andra familjer - vilja åka på semester tillsammans men eftersom mina många handikapp, mitt sköra allmäntillstånd samt faktorer såsom gassande sol, hög luftfuktighet, långa resor, trånga utrymmen och miljarder av baciller ständigt finns där så blir det svårt. Det passar inte mig så väl helt enkelt, mamma och pappa får åka på egen hand. Men bara en i taget, för en av dem måste alltid finnas nära mig. Och den som stannar hemma behöver en hel del uppbackning från övriga familjen och/eller assistenter. Att kunna åka överhuvudtaget är med andra ord långt ifrån självklart. Men med rätt tajming och mycket hjälp så kan det gå vägen och det gjorde det den här gången.

Små avbrott från vardagen oerhört viktigt och ovärderligt för oss allihopa.

Tusen tack till er alla som gör det möjligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att mammis är hemma igen och att allt gått bra med fin hjälp.
Kramar Lisa

Anonym sa...

Hej Freja,

kul att höra att din mamma har haft det så bra samt att du har så fin fin uppbackning från alla håll och kanter. Piké tröjan gör sig verkligen på dig :-)

kram Dessi

Anonym sa...

Verkligen härligt att folk ställer upp så det kan bli möjligt med lite avkoppling och resor! Hoppas att din pappa kan komma iväg snart också. Önskar att vi kunde bidra i vardagen på något sätt, men det är ju svårt... Vi ser fram emot att få komma hem till er och laga middag snart i alla fall! Stor kram från mig och Magnus

Anonym sa...

Jag hjälper gärna till då jag kan. Det var bara roligt att träffas igen, Freja. Håller tummarna att det går bra på ALB. Massor av kramizar