2009-01-12

Älskade tå

Minns ni att jag berättade om Q82:s misshandel av min tå i våras? (http://frejabergner.blogspot.com/2008/04/misshandlad-t.html)

Idag på Tittut träffade mamma en annan liten pojke som heter Jason. Han hade varit på samma avdelning och råkat ut för samma sak. Sköterskorna hade satt "proben" så hårt så hårt på hans lilla, lilla tå och hade helt missat att byta plats på den. Precis som på mig. Jason fick amputera sin tå.
:-(
Så idag hade Jason bara 1 stortå kvar. Fruktansvärt!
Tänk vilken tur jag har som har min älskade tå kvar.

2 kommentarer:

Peter sa...

Bedrövligt att höra att detta inte var en unik händelse.

Hoppas du får en härlig dag med mamma och pappa, och glöm inte att gratta pappa på hans 30 årsdag (14 januari) ifrån mig!

Kram
Peter

Anonym sa...

Fullkomligt oförlåtligt! Vi är glada att du har dina tår kvar! Kram från Sara & MAgnus