2008-03-28

Inlagd på ALB

Jag har, liksom jag skrivit tidigare, fått mer och mer kramper. Nu har de även tilltagit i styrka. Därför skickade dr. Hjartarsson mig på akut EEG på Astrid Lindgrens Barnsjukhus idag. Efter en heldags väntan efter mitt EEG fick vi precis beskedet att jag skall läggas in på Q63. De misstänker en begynnande infantil spasm och det bör medicineras ordentligt per omgående. Normalt fasar man in medicinen i låga doser under lång tid, flera veckor. Nu vill epilepsidoktorerna komma upp i måldosen på 4 dagar!!! Läskigt... hoppas verkligen att det går bra. Därför skall jag bo på sjukhus så att de har bra koll på eventulla biverkningar.

Mamma och pappa är så klart väldigt oroliga och ledsna. Men vi skall nog klara av det här också. Det jobbigaste är att ingen läkare kan något om min sjukdom, varför detta händer och hur man bör medicinera det på bästa sätt. Eftersom det aldrig tidigare hänt finns NOLL referenser.

Jag är en gåta som ingen har svaret till.

Inga kommentarer: