2008-03-31

Härliga Helgi

Idag kom dr. Hjartarsson oanmäld till Q82 i civila kläder bara för att se hur vi har det!!! Han har också ringt till sköterskorna på avdelningen under helgen för att förhöra sig om att allt är bra med oss... vilken underbar människa. Vilken underbar läkare - vilken härlig känsla att äntligen ha en doktor som finns här för mig... för oss.

Så vi satt i lugn och ro och samtalade med härliga Helgi i över en timme, det kändes verkligen bra. Han hade också med lite informationsmaterial om Infantila spasmer, så det blir kvällens läsning för mamma. Antagligen inte så kul läsning, men det är bara att ta tjuren vid hornen. Det är inte helt säkert att det är Infantila spasmer som jag har men det är något åt det hållet - möjligen en slags modifierad form. Som alltid med mig - en gåta... mycket luddigt... oklart.

Viktigast av allt - Jag mår bättre! Kramperna har avtagit nästan helt. Jag är himla trött av medicinen, men idag har jag under några korta stunder varit glad och pratat. Jättehärligt... men jag blir trött fort. Sover mycket. Idag hittade jag också tillbaka till min kompis handen. Det var ett stort ögonblick för mamma och pappa - vad konstiga dom är???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att läsa att det oroliga läget är över. Är så glad för lilla Frejas del och er föräldrar också såklart.Ni har funnits i våra tankar de senaste dagarna. Med en viss erfarenhet av barnläkare från olika team så är det väl fantastiskt när man möter läkaren med stor kunskap och ett mycket stort mänskligt hjärta.De bryr sig på riktigt.Det värmer.
Fina avgjutningsbilder! Kan trösta er med att det inte behöver bytas ut så ofta allt eftersom barnet blir större.

Hälsningar Karin (Jonas syster) med familj.

Anonym sa...

Ååå, vad skönt Freja! Vi hållerna tummarna för att du blir lite piggare dag för dag och att kramperna håller sig borta! Kram från Sara och Magnus