2008-03-17

Dagens EEG

Så har jag gjort mitt tredje EEG - hatar EEG. 16 små elektroder fästes på mitt huvud och sedan fick jag sitta med dem i ca 20 minuter. Hemskt jobbigt! Tur att pappa är så stark i armarna som han är... han fick gunga mig upp och ner hela undersökningen - det är nämligen något som får mig att känna mig trygg och må lite bättre. Liksom mamma och pappa har förstått så har jag epileptisk aktivitet. Nya doktorn ringde för en timma sedan och berättade det - liknande epilepisk aktivitet har inte synts på tidigare gjorda EEG. Så nu skall jag förmodligen få medicin för detta så att min hjärna inte blir förstörd. Usch! Hoppas jag inte mår dåligt eller blir annorlunda av den. Jag vill ju vara Freja som vanligt...
:-(

Imorgon får vi veta mera, då skall vi träffa min nya doktor Helgi Hjartarsson som tar över efter Gunilla Malm. Hoppas han blir en god följeslagare på denna overkliga resa.

Inga kommentarer: