2010-01-26

Ett ljus för dig älskade Freja

Ikväll skickade jag iväg en "Sky latern" till dig min älskade Freja. I Thailand anses det bringa tur att skicka iväg en "Sky latern" - det är en symbol för att ens problem och bekymmer kommer att försvinna. Denna ljusballong är och kommer att vara ett ljus som följer din väg i livet och det kommer att bringa lycka och krockkuddar på den tuffa resa som du, jag och pappa har framför oss. Ljuset kommer att vaka över dig nu och för alltid.

Själva "avfyrningen" - vilket såklart alltid är ett orosmoment - gick jättebra. Den lyfte snabbt och säkert mot himlen och den lyste så länge blotta ögat kunde tyda.


4 kommentarer:

signe sa...

Vad fint!

Bara några minuter före jag läste det här inlägget beställde jag liknande ljusballonger som heter Khom loy, vi tänkte skicka iväg dem den 13 februari på Theos födelsedag..

M sa...

Tusen kramar från Fridis

dessi sa...

så fint det ser ut. kramar till er alla //D

Paula sa...

Så vackert. Så fint. Kramar till er.