2011-07-25

Bactrim

Senaste tiden har varit lite kinkig. Någonting har stört mig och det har de flesta omkring mig märkt. Som tur är så kan jag tydligt visa när något är fel med hjälp av minspel och kroppsspråk.



Jag är besvärad när jag ska kissa. Jag har mer och högre feber än normalt. Jag är allmänt hängig, trött och lite loj. För ett par veckor sen så åkte jag och mamma in till Visby Lasarett med ett urinprov för att checka av att det inte är urinvägsinfektion. Jag hade alla klassiska symptom men stickan visade inget och sköterskorna vägrade skicka provet på odling eftersom det varken fanns orsak till detta (stickan var ju ren) eller någon ordinerande doktor. Regler är regler - men som vi kan hata dessa ibland. Vi åkte hem och problemen har fortsatt och symptomen blivit än värre.



Efter konsultation med Nefrologen på Huddinge sjukhus idag så åkte jag och mamma in igen med ett nytt urinprov. Doktorn var väldigt bestämd och lät bekymrad när sköterskorna låtit bli att skicka provet på odling senast vi var där. Provet skall alltid, alltid, alltid skickas på odling sa doktorn. Det är bara att åka in till sjukhuset igen. Idag visade stickan 3+ på leukocyter vilket indikerar att något är galet. Urinprovet är nu skickat på odling och jag har äntligen fått antibiotika. För säkerhets skull har jag fått en antibiotika med "lite mer tryck i" ifall infektionen har hunnit leta sig högre upp mot njurarna.

Inga kommentarer: