2009-04-20

Jackson och jag

Idag är en stor dag - vårt andra möte med en familj i liknande situation som vår. Idag fick vi träffa familjen Jinright från Georgia, USA (http://jinright-family.eachday.com/). Deras son Jackson har också en peroxisomal sjukdom inom Zellwegerspektrat.
Vi har länge följt Jackson via hans blogg men idag var första mötet live. Trots att vi aldrig tidigare mötts kändes det ändå som om vi kände varandra sedan tidigare. Att mötas med en kram var som det mest självklara i världen. Vilken underbar familj! Vilken kämparanda! Jackon är också i Barcelona för att träffa dr. Martinez. Jag tyckte verkligen att Jackson var otroligt tjusig och jag tror nog minsann att Jackson gillade mig också. Se bara hur hårt han håller mig i armen.
:-)
Det var verkligen jätteroligt att träffa Jackson, mamma Angie och Jacksons morfar. Jacksons pappa Travis kunde tyvärr inte följa med på denna resa, vi ser fram emot att få träffa honom också inom en snar framtid.


Vi andra kommer att träffas hos doktorn imorgon igen. Vi ser mycket fram emot det.

2 kommentarer:

Sara K sa...

Vad skönt att få träffa en familj som går igenom en liknande upplevelse. Barnen var väldigt gulliga ihop!

Moster M sa...

Vad roligt!