2009-04-22

Åter igen feber

Jag vaknade glad i morse men ganska så snart övertog kramper det roliga. Vi tog febern vilken visade 38,1 grader. När jag får feber blir mina kramper kraftigare och andingen påverkas. Idag ändrade jag färg i ansiktet - det är väldigt läskigt. Sakta tappar kinderna och läpparna färgen och en blek, blålila nyans tar vid. Oerhört läskigt! Så snart krampen har gått över och andningen återgår till normalt kommer färgen tillbaka blixtsnabbt - kinderna blir rosiga och läpparna röda. Läpparna ler och ögonen glittrar av glädje... äntligen är det över.

Alvedon hjälpte som tur var idag också. Vi har börjat sänka dosen Alvedon för att se om det hjälper ändå. Levern mår som bekant inte så bra utav Alvedon så det vore toppen om vi kunde minimera dosen - eftersom vi måste ge i princip varje dag som det är just nu. Idag sänkte vi till 3 ml och det tycks (i skrivande stund) ha fungerat. Peppar, peppar...

6 kommentarer:

Sara K sa...

Krya på dig, lilla Freja!

Sara K sa...

Krya på dig, lilla Freja!

dessi sa...

skickar mina största krya på dig kramar till dig idag. tänker på dig i massor. kram dessi

Katarina sa...

Hoppas febern och kramperna håller sig borta nu! Tänker på er! Stor kram

Anonym sa...

Fina Freja, jag tänker på dig och hoppas innerligt att du har fått må bra resten utav dagen!//Kram Paula

Anonym sa...

Lilla Freja,
du verkar haft det jobbigt i några dagar. Hoppas det vänder och att det funkar trots mindre Alvedon.
Vi längtar efter dig här hemma!
Lisa, Mac, Lo och Irma