2008-06-26

Feberflickan

Idag har varit en orolig dag. Jag har varit febrig, väldigt rosslig, lite krampig och hållt en allmänt låg profil. Trots mitt väldigt lugna humör har jag inte fått ro att sova under dagen. Inte bra. Ikväll blev mamma lite orolig så hon bestämde sig till sist att åka med mig till sjukhuset för att undersöka mig lite närmare. Innan vi åkte ordnade Jonna inhalation med koksalt - väldigt skönt för andningen. I bilen in somnade jag en kort stund. Väl inne på sjukhuset var jag åter pigg som en lärka - trots hög feber. Ingen tycktes förstå varför vi åkt hela vägen till sjukhuset. Kanske var det inhalationen som gjorde susen?

Vi tog CRP, urinprov och så undersökte farbror doktorn öron, hals och andning. Allt OK förutom febern som hela tiden spökar. Hoppas Ipren hjälper bättre. Så fick vi låna med oss en inhalationsapparat, det blir gott att ha när andningen blir för rosslig.

När vi ändå var på sjukhuset så passande vi på att plocka bort stygnet på lilla magen. Hoppas det fortsätter att läka fint nu, så vi slipper trubbel med slangen.

Det är lätt att känna sig hypokondrisk när allt tycks vara i sin ordning. Men doktorn kollade tydligen på fotboll när vi kom så vi behöver nog inte känna dåligt samvete...
;-)

Inga kommentarer: