2011-11-04

EEG no. 18

Så var det dags igen för EEG. Då dagiset är så nervösa och oroliga så tänkte vi att ett EEG kunde vara på sin plats. Visst noterar vi också att jag får kramper men kramperna kan oftast härledas till saker som gör att jag inte mår riktigt bra. T.ex. om jag behöver hjälp att rapa, när det är dags att kissa och det känns lite jobbigt eller när jag har feber. I dessa lägen är det oftast bättre att lösa problemet än att droga ner mig med EP-mediciner. En ökad krampbenägenhet under senaste tiden kan mycket väl höra ihop med att jag ofta upplever besvär när jag ska kissa.

Hur som helst... ett EEG är ju verkligen inte en nackdel. Det är bra att göra det med jämna mellanrum. Visar EEG:t en ökad EP-aktivitet får givetvis eventuell medicinering diskuteras. Vi kommer att få svar redan i eftermiddag.

När alla elektroderna är på plats så sker registreringen i ca 15 minuter. Nytt för denna gången var att undersökningen har kompletterats med en videokamera. På det sättet kan läkaren se mina ansiktsuttryck och kroppsrörelser om registreringen visar eventuella anfall.



Så här ser mina EEG-kurvor ut.

Inga kommentarer: