2010-12-23

Eastmaninstitutet

Så har jag redan varit hos tandläkaren en gång till. Efter mammas samtal till folktandvården i Torsvik så vara dom blixtsnabba med att ornda med remiss och förflyttning till Eastmaninstitutet. Även Eastman var blixtsnabba. Jag fick direkt en akuttid så att de kunde titta till mina tänder innan julhelgen.

Min nya tandläkare var väldigt duktig och inte det minsta orolig för mina nya tänder. Hon hittade dessutom ännu flera tänder som är på väg att titta fram. Undrar om det kan vara mitt nya Kalcium-tillskott som är rena rama dynamiten? Det verkar vara en hel tomtearmé som gömmer sig i munnen.
;)

Det har blött en hel del idag också men nu äter jag tranexamsyra (ett blödningshämmande medel) för att försöka stilla blödningarna. För att hjälpa tanden på traven så får jag tugga på en fiffig "skumgummipinne", en s.k. muntork, fuktad i vatten. Det är skönt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj oj vad du håller på att bli en stor tjej:-)
Skönt att alla var så snabba så att du får en mysig julafton utan att ha alltför ont av nya gaddarna.
Hoppas att tomten kommer med många paket men framförallt att du myser riktigt mycket med mamma och pappa.

Många varma kramar från Camilla i Uppsala

Paula sa...

Fina Freja, vad skönt att du fick hjälp så snabbt!

Jag vill tacka för det underbara julkortet! Jag blev så glad, så glad! TACK!

Finaste tjejen, jag önskar dig en riktigt lugn, kul, god och mysig jul. GOD JUL kära Freja!

Många julkramar till din fina mamma och pappa också!